Bakdag

Idag har jag bakat Vaniljbullar till helgen för då fyller pappa och Adrian år. Så då blir det tårta :D

I måndags så va jag på Ikea och handlade saker till barn rummet.  Det vart fårskinn till barnvagnen, Påslakan, lakan, Korg till alla saker som blir.  Sen vart det massa saker till hemmet, Som massa ljus.

I Onsdags va vi iväg och skrev på faderskapspapprena så vi har gemensam vårdnad och för att barnet senare i livet vad som en händer ska ha rätt till sin pappa och till det eventuella arv som blir när vi blir gammla.

Nu ska vi iväg på föräldrautbildning, ikväll ska vi prata om smärtstillande medel vid förlossningen. Jag kommer inte ta ryggmärgsbedövning när jag ska föda men Lite lustgas kan ju aldrig va fel ;)

Tjingeling

Vecka 30+5

Barnet:

Barnet är 39 cm långt och väger 1.6 kg.
Det händer mycket varje vecka.
Barnet börjar lägga på sig underhudsfett och huden är mer rosa än röd.
Det har fortfarande ganska stor rörelsefrihet inne i livmodern
och har troligen inte lagt sig till rätta än, även om det finns barn som
redan nu lägger sig med huvudet ner i bäckeningången.

Overollen som jag köpt fast i vit:P


Och det hära setet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0